jan
18
Po
Výučba geografie na ZŠ so zameraním na rozvoj digitálnej a vedeckej gramotnosti (UPJŠ)
jan 18 @ 09:00 – 12:30
Vzdelávanie bude zamerané na získavanie, spracovanie a interpretáciu geografických informácií, vyhľadávanie a využívanie rôznych zdrojov geografických dát (najmä elektronických) a na využívanie rôznych geografických nástrojov a IT technológií a pomocou nich hľadať súvislosti v krajine – v interakcii človek a príroda. Využitie bude preukázané napr. na témach: Mapovanie a zobrazovanie Zeme (určovanie miesta na mape pomocou geografických súradníc, mapa, mierka (číselná a grafická), meranie vzdialenosti a plochy na mapách a v teréne, práca s GPS), Planéta Zem (pozorovanie zdanlivej dráhy Slnka a jej grafické modelovanie, simulácia dopadu slnečného žiarenia v okolí, pohyby Zeme, určovanie časového rozdielu medzi partnerskými školami), Geografické exkurzie a vychádzky – geografická vychádzka v miestnej krajine a s tabletom v ruke (využívanie mobilných aplikácií aktívnou činnosťou žiakov v krajine), Regionálna geografia regiónov sveta (tematické a regionálne geopriestorové analýzy dát o štátoch sveta – práca s programom Google Earth, s tabuľkovým kalkulátorom, s programom Batchgeo, Gapminder, Map Maker Interactive, tvorba kvízov a i. Vizualizácia a interpretácia demografických a ekonomických dát v modernej grafike. Regionálna geografia Slovenska – práca s meteostanicou – analýza a porovnanie dát medzi partnerskými školami, terénne mapovanie – zber, analýza a vyhodnotenie údajov o krajine, práca s programom Excel, Google maps, vrstvou Panoramio, Sway a Flow!Works a i), Miestna krajina (analýza jednotlivých zložiek prírody miestnej krajiny (atmosféra, hydrosféra, reliéf, biosféra a pedosféra) s využitím meteostanice, tabletov a jednoduchého prenosného technického vybavenia).
Výučba geografie na ZŠ so zameraním na rozvoj digitálnej a vedeckej gramotnosti (UPJŠ) – BA kraj
jan 18 @ 09:00 – 12:30
Vzdelávanie bude zamerané na získavanie, spracovanie a interpretáciu geografických informácií, vyhľadávanie a využívanie rôznych zdrojov geografických dát (najmä elektronických) a na využívanie rôznych geografických nástrojov a IT technológií a pomocou nich hľadať súvislosti v krajine – v interakcii človek a príroda. Využitie bude preukázané napr. na témach: Mapovanie a zobrazovanie Zeme (určovanie miesta na mape pomocou geografických súradníc, mapa, mierka (číselná a grafická), meranie vzdialenosti a plochy na mapách a v teréne, práca s GPS), Planéta Zem (pozorovanie zdanlivej dráhy Slnka a jej grafické modelovanie, simulácia dopadu slnečného žiarenia v okolí, pohyby Zeme, určovanie časového rozdielu medzi partnerskými školami), Geografické exkurzie a vychádzky – geografická vychádzka v miestnej krajine a s tabletom v ruke (využívanie mobilných aplikácií aktívnou činnosťou žiakov v krajine), Regionálna geografia regiónov sveta (tematické a regionálne geopriestorové analýzy dát o štátoch sveta – práca s programom Google Earth, s tabuľkovým kalkulátorom, s programom Batchgeo, Gapminder, Map Maker Interactive, tvorba kvízov a i. Vizualizácia a interpretácia demografických a ekonomických dát v modernej grafike. Regionálna geografia Slovenska – práca s meteostanicou – analýza a porovnanie dát medzi partnerskými školami, terénne mapovanie – zber, analýza a vyhodnotenie údajov o krajine, práca s programom Excel, Google maps, vrstvou Panoramio, Sway a Flow!Works a i), Miestna krajina (analýza jednotlivých zložiek prírody miestnej krajiny (atmosféra, hydrosféra, reliéf, biosféra a pedosféra) s využitím meteostanice, tabletov a jednoduchého prenosného technického vybavenia).
Inovatívne metodiky pre ZŠ k tematickému celku „Zlúčeniny uhlíka“ – webinár
jan 18 @ 14:00 – 16:00

Webinár je zameraný na predstavenie novovzniknutej inovatívnej metodiky „Zlúčeniny uhlíka“, ktorá je vytvorená pre základnú školu.

jan
19
Ut
Výučba geografie na ZŠ so zameraním na rozvoj digitálnej a vedeckej gramotnosti (UPJŠ)
jan 19 @ 09:00 – 10:30
Vzdelávanie bude zamerané na získavanie, spracovanie a interpretáciu geografických informácií, vyhľadávanie a využívanie rôznych zdrojov geografických dát (najmä elektronických) a na využívanie rôznych geografických nástrojov a IT technológií a pomocou nich hľadať súvislosti v krajine – v interakcii človek a príroda. Využitie bude preukázané napr. na témach: Mapovanie a zobrazovanie Zeme (určovanie miesta na mape pomocou geografických súradníc, mapa, mierka (číselná a grafická), meranie vzdialenosti a plochy na mapách a v teréne, práca s GPS), Planéta Zem (pozorovanie zdanlivej dráhy Slnka a jej grafické modelovanie, simulácia dopadu slnečného žiarenia v okolí, pohyby Zeme, určovanie časového rozdielu medzi partnerskými školami), Geografické exkurzie a vychádzky – geografická vychádzka v miestnej krajine a s tabletom v ruke (využívanie mobilných aplikácií aktívnou činnosťou žiakov v krajine), Regionálna geografia regiónov sveta (tematické a regionálne geopriestorové analýzy dát o štátoch sveta – práca s programom Google Earth, s tabuľkovým kalkulátorom, s programom Batchgeo, Gapminder, Map Maker Interactive, tvorba kvízov a i. Vizualizácia a interpretácia demografických a ekonomických dát v modernej grafike. Regionálna geografia Slovenska – práca s meteostanicou – analýza a porovnanie dát medzi partnerskými školami, terénne mapovanie – zber, analýza a vyhodnotenie údajov o krajine, práca s programom Excel, Google maps, vrstvou Panoramio, Sway a Flow!Works a i), Miestna krajina (analýza jednotlivých zložiek prírody miestnej krajiny (atmosféra, hydrosféra, reliéf, biosféra a pedosféra) s využitím meteostanice, tabletov a jednoduchého prenosného technického vybavenia).
Výučba geografie na ZŠ so zameraním na rozvoj digitálnej a vedeckej gramotnosti (UPJŠ) – BA kraj
jan 19 @ 09:00 – 10:30
Vzdelávanie bude zamerané na získavanie, spracovanie a interpretáciu geografických informácií, vyhľadávanie a využívanie rôznych zdrojov geografických dát (najmä elektronických) a na využívanie rôznych geografických nástrojov a IT technológií a pomocou nich hľadať súvislosti v krajine – v interakcii človek a príroda. Využitie bude preukázané napr. na témach: Mapovanie a zobrazovanie Zeme (určovanie miesta na mape pomocou geografických súradníc, mapa, mierka (číselná a grafická), meranie vzdialenosti a plochy na mapách a v teréne, práca s GPS), Planéta Zem (pozorovanie zdanlivej dráhy Slnka a jej grafické modelovanie, simulácia dopadu slnečného žiarenia v okolí, pohyby Zeme, určovanie časového rozdielu medzi partnerskými školami), Geografické exkurzie a vychádzky – geografická vychádzka v miestnej krajine a s tabletom v ruke (využívanie mobilných aplikácií aktívnou činnosťou žiakov v krajine), Regionálna geografia regiónov sveta (tematické a regionálne geopriestorové analýzy dát o štátoch sveta – práca s programom Google Earth, s tabuľkovým kalkulátorom, s programom Batchgeo, Gapminder, Map Maker Interactive, tvorba kvízov a i. Vizualizácia a interpretácia demografických a ekonomických dát v modernej grafike. Regionálna geografia Slovenska – práca s meteostanicou – analýza a porovnanie dát medzi partnerskými školami, terénne mapovanie – zber, analýza a vyhodnotenie údajov o krajine, práca s programom Excel, Google maps, vrstvou Panoramio, Sway a Flow!Works a i), Miestna krajina (analýza jednotlivých zložiek prírody miestnej krajiny (atmosféra, hydrosféra, reliéf, biosféra a pedosféra) s využitím meteostanice, tabletov a jednoduchého prenosného technického vybavenia).
Informačná bezpečnosť I. (Sociálne inžinierstvo, malvér, hrozby spojené s Internetom), UPJŠ – webinár
jan 19 @ 13:00 – 16:00

V rámci webinára sa zameriame na najčastejšie sa vyskytujúce bezpečnostné hrozby, ktoré nás ovplyvňujú. Budeme sa venovať otázke škodlivého kódu a ochrane voči nemu, sociálnemu inžinierstvu a jeho formám, ako aj bezpečnostným hrozbám, ktoré sú späté s používaním Internetu.

 

Výučba fyziky na ZŠ so zameraním na rozvoj digitálnej a vedeckej gramotnosti (UPJŠ)
jan 19 @ 13:00 – 16:00

Vzdelávanie bude zamerané na aktualizáciu poznatkov a profesijných kompetencií učiteľov fyziky v oblasti uplatnenia metód aktívneho prírodovedného bádania s výraznou podporou digitálnych technológií s dôrazom na implementáciu do vzdelávania. Do vzdelávania budú zaradené digitálne nástroje pre podporu experimentovania a modelovania fyzikálnych javov na počítači smerom k vytvoreniu bádateľsky orientovaných žiackych aktivít, ktoré budú zamerané na reálny experiment v triede a v teréne zameraný na meranie s podporou počítača (meranie pomocou senzorov), videoanalýza pohybov (meranie pomocou počítača na videozázname), virtuálny experiment (využitie počítačových simulácií), využívanie jednoduchých počítačových modelov v grafickej podobe (ikonografické modelovanie), ako aj nástroje na podporu interaktivity a spätnej väzby (hlasovacie zariadenie) a nástroje formatívneho hodnotenia žiakov.

Výučba fyziky na ZŠ so zameraním na rozvoj digitálnej a vedeckej gramotnosti (UPJŠ) – BA kraj
jan 19 @ 13:00 – 16:15

Vzdelávanie bude zamerané na aktualizáciu poznatkov a profesijných kompetencií učiteľov fyziky v oblasti uplatnenia metód aktívneho prírodovedného bádania s výraznou podporou digitálnych technológií s dôrazom na implementáciu do vzdelávania. Do vzdelávania budú zaradené digitálne nástroje pre podporu experimentovania a modelovania fyzikálnych javov na počítači smerom k vytvoreniu bádateľsky orientovaných žiackych aktivít, ktoré budú zamerané na reálny experiment v triede a v teréne zameraný na meranie s podporou počítača (meranie pomocou senzorov), videoanalýza pohybov (meranie pomocou počítača na videozázname), virtuálny experiment (využitie počítačových simulácií), využívanie jednoduchých počítačových modelov v grafickej podobe (ikonografické modelovanie), ako aj nástroje na podporu interaktivity a spätnej väzby (hlasovacie zariadenie) a nástroje formatívneho hodnotenia žiakov.

Informatika v prírodných vedách – predmet Biológia (UPJŠ, UKF, UMB)
jan 19 @ 13:30 – 17:00

Vzdelávanie bude zamerané na využitie informatiky v prírodných vedách a matematike (hlavne na gymnáziách) so zameraním na medzipredmetové vzťahy medzi informatikou a matematikou a prírodovednými predmetmi.

Arabský polostrov, Za kultúrnymi a prírodnými pokladmi Ázie (UPJŠ) – webinár
jan 19 @ 14:00 – 15:00

Webinár je zameraný na predstavenie nových metodík z geografie pre žiakov stredných škôl.

Inovatívne metodiky pre SŠ k téme „Uhľovodíky a deriváty uhľovodíkov“ – webinár
jan 19 @ 14:00 – 16:00

Webinár je zameraný na predstavenie novovzniknutej inovatívnej metodiky „Uhľovodíky a deriváty uhľovodíkov“, ktorá je vytvorená pre strednú školu.

 

jan
20
St
Výučba fyziky na ZŠ so zameraním na rozvoj digitálnej a vedeckej gramotnosti (UPJŠ)
jan 20 @ 13:00 – 16:00

Vzdelávanie bude zamerané na aktualizáciu poznatkov a profesijných kompetencií učiteľov fyziky v oblasti uplatnenia metód aktívneho prírodovedného bádania s výraznou podporou digitálnych technológií s dôrazom na implementáciu do vzdelávania. Do vzdelávania budú zaradené digitálne nástroje pre podporu experimentovania a modelovania fyzikálnych javov na počítači smerom k vytvoreniu bádateľsky orientovaných žiackych aktivít, ktoré budú zamerané na reálny experiment v triede a v teréne zameraný na meranie s podporou počítača (meranie pomocou senzorov), videoanalýza pohybov (meranie pomocou počítača na videozázname), virtuálny experiment (využitie počítačových simulácií), využívanie jednoduchých počítačových modelov v grafickej podobe (ikonografické modelovanie), ako aj nástroje na podporu interaktivity a spätnej väzby (hlasovacie zariadenie) a nástroje formatívneho hodnotenia žiakov.

Výučba fyziky na ZŠ so zameraním na rozvoj digitálnej a vedeckej gramotnosti (UPJŠ) – BA kraj
jan 20 @ 13:00 – 16:15

Vzdelávanie bude zamerané na aktualizáciu poznatkov a profesijných kompetencií učiteľov fyziky v oblasti uplatnenia metód aktívneho prírodovedného bádania s výraznou podporou digitálnych technológií s dôrazom na implementáciu do vzdelávania. Do vzdelávania budú zaradené digitálne nástroje pre podporu experimentovania a modelovania fyzikálnych javov na počítači smerom k vytvoreniu bádateľsky orientovaných žiackych aktivít, ktoré budú zamerané na reálny experiment v triede a v teréne zameraný na meranie s podporou počítača (meranie pomocou senzorov), videoanalýza pohybov (meranie pomocou počítača na videozázname), virtuálny experiment (využitie počítačových simulácií), využívanie jednoduchých počítačových modelov v grafickej podobe (ikonografické modelovanie), ako aj nástroje na podporu interaktivity a spätnej väzby (hlasovacie zariadenie) a nástroje formatívneho hodnotenia žiakov.

jan
21
Št
Výučba chémie na ZŠ so zameraním na rozvoj digitálnej a vedeckej gramotnosti (UPJŠ)
jan 21 @ 12:00 – 16:00

Vzdelávanie bude zamerané na témy Látky a zmesi (bádateľské aktivity k téme Zmesi, počítačom podporované laboratórium k téme Voda, projektové vyučovanie k téme Voda). Štruktúra látok. Periodická sústava chemických prvkov (vzdelávacie portály k téme Atóm, didaktické hry Názvy a značky prvkov). Chemické reakcie (počítačové modelovanie chemických reakcií). Niektoré chemické prvky a ich zlúčeniny (využitie vizualizéra na prezentáciu vlastností vybratých prvkov a ich zlúčenín, interaktívne cvičenia, didaktické hry, využitie nástrojov formatívneho hodnotenia). Kyseliny, hydroxidy a soli (bádateľská metóda vo výučbe témy Kyseliny, zásady a soli, využitie počítačom podporovaného laboratória, využitie nástrojov formatívneho hodnotenia). Redoxné reakcie (praktické využitie redoxných dejov – animácie, využitie vizualizéra). Fyzikálne zmeny pri chemických reakciách (využitie vizualizéra v téme Vplyv faktorov na rýchlosť chemickej reakcie, počítačom podporované laboratórium, využitie nástrojov formatívneho hodnotenia, bádateľská metóda). Uhľovodíky (didaktické hry, využitie nástrojov formatívneho hodnotenia, vizualizér, interaktívna tabuľa, interaktívne pracovné listy). Deriváty uhľovodíkov (didaktické hry, využitie nástrojov formatívneho hodnotenia, vizualizér, interaktívna tabuľa, interaktívne pracovné listy). Biolátky (bádateľská metóda vo výučbe chémie, projektové vyučovanie, interaktívne cvičenia, formatívne hodnotenie). Chémia a spoločnosť(bádateľská metóda vo výučbe chémie, projektové vyučovanie, interaktívne cvičenia, formatívne hodnotenie).

Výučba chémie na ZŠ so zameraním na rozvoj digitálnej a vedeckej gramotnosti (UPJŠ) – BA kraj
jan 21 @ 12:00 – 16:00

Vzdelávanie bude zamerané na témy Látky a zmesi (bádateľské aktivity k téme Zmesi, počítačom podporované laboratórium k téme Voda, projektové vyučovanie k téme Voda). Štruktúra látok. Periodická sústava chemických prvkov (vzdelávacie portály k téme Atóm, didaktické hry Názvy a značky prvkov). Chemické reakcie (počítačové modelovanie chemických reakcií). Niektoré chemické prvky a ich zlúčeniny (využitie vizualizéra na prezentáciu vlastností vybratých prvkov a ich zlúčenín, interaktívne cvičenia, didaktické hry, využitie nástrojov formatívneho hodnotenia). Kyseliny, hydroxidy a soli (bádateľská metóda vo výučbe témy Kyseliny, zásady a soli, využitie počítačom podporovaného laboratória, využitie nástrojov formatívneho hodnotenia). Redoxné reakcie (praktické využitie redoxných dejov – animácie, využitie vizualizéra). Fyzikálne zmeny pri chemických reakciách (využitie vizualizéra v téme Vplyv faktorov na rýchlosť chemickej reakcie, počítačom podporované laboratórium, využitie nástrojov formatívneho hodnotenia, bádateľská metóda). Uhľovodíky (didaktické hry, využitie nástrojov formatívneho hodnotenia, vizualizér, interaktívna tabuľa, interaktívne pracovné listy). Deriváty uhľovodíkov (didaktické hry, využitie nástrojov formatívneho hodnotenia, vizualizér, interaktívna tabuľa, interaktívne pracovné listy). Biolátky (bádateľská metóda vo výučbe chémie, projektové vyučovanie, interaktívne cvičenia, formatívne hodnotenie). Chémia a spoločnosť(bádateľská metóda vo výučbe chémie, projektové vyučovanie, interaktívne cvičenia, formatívne hodnotenie).

Výučba biológie na ZŠ so zameraním na rozvoj digitálnej a vedeckej gramotnosti (UPJŠ)
jan 21 @ 13:00 – 17:30

Vzdelávanie bude zamerané na počítačom podporované meranie, spracovanie dát a analýzu obrazovej informácie. Využije sa práca PC, s tabletom, digitálnymi mikroskopmi, interaktívne hlasovanie a ďalšie prístupné technológie. Využitie bude preukázané napr. na témach: Stavba tela nekvitnúcich rastlín (váženie digitálnou váhou, cloudové zdieľanie a spracovanie údajov, analýza digitálnych fotografií zo stereomikroskopu, bádateľsky orientovaná výučba), Povrch tela stavovcov (analýza digitálnych fotografií zo stereomikroskopu, bádateľsky orientovaná výučba), Výživa a dýchanie rastlín (počítačom podporované laboratórium – meranie senzormi CO2, O2, pH, intenzity svetla a vyhodnotenie údajov, bádateľsky orientovaná výučba), Dýchanie živočíchov a človeka (počítačom podporované laboratórium – meranie senzormi CO2, O2, pH a vyhodnotenie údajov, bádateľsky orientovaná výučba), Vylučovanie (interaktívne hlasovanie, bádateľsky orientovaná výučba), Živočíchy v okolí ľudských sídiel (práca s aplikáciami pre tablet, bádateľsky orientovaná výučba).

jan
22
Pi
Výučba chémie na SŠ so zameraním na rozvoj digitálnej a vedeckej gramotnosti (UPJŠ)
jan 22 @ 13:00 – 16:00

Vzdelávanie bude zamerané na témy: Sústavy látok ( bádateľská metóda). Štruktúra atómov a iónov, periodická sústava prvkov (vzdelávacie portály k téme Atóm, didaktické hry výučbové programy). Základy názvoslovia anorganických zlúčenín (didaktické hry). Chemická väzba a štruktúra látok (animácie). Energetické zmeny pri chemických reakciách (počítačom podporované laboratórium). Rýchlosť chemických reakcií (animácie, počítačom podporované laboratórium, využitie vizualizéra). Redoxné reakcie(praktické využitie redoxných dejov – animácie, využitie vizualizéra). Prvky a ich anorganické zlúčeniny dôležité v bežnom živote, ich vlastnosti, použitie a vplyv na živé organizmy a životné prostredie (využitie vizualizéra na prezentáciu vlastností vybratých prvkov a ich zlúčenín, interaktívne cvičenia, didaktické hry, využitie nástrojov formatívneho hodnotenia). Charakteristika a rozdelenie organických látok a základy ich názvoslovia (didaktické hry, využitie nástrojov formatívneho hodnotenia, vizualizér, interaktívna tabuľa, interaktívne pracovné listy). Deriváty uhľovodíkov dôležité v bežnom živote, ich vlastnosti, použitie a vplyv na živé organizmy a životné prostredie (projektové vyučovanie, didaktické hry, využitie nástrojov formatívneho hodnotenia, vizualizér, interaktívna tabuľa, interaktívne pracovné listy). Biolátky (bádateľská metóda vo výučbe chémie, projektové vyučovanie, interaktívne cvičenia, formatívne hodnotenie).

Výučba chémie na SŠ so zameraním na rozvoj digitálnej a vedeckej gramotnosti (UPJŠ) – BA kraj
jan 22 @ 13:00 – 16:00

Vzdelávanie bude zamerané na témy: Sústavy látok ( bádateľská metóda). Štruktúra atómov a iónov, periodická sústava prvkov (vzdelávacie portály k téme Atóm, didaktické hry výučbové programy). Základy názvoslovia anorganických zlúčenín (didaktické hry). Chemická väzba a štruktúra látok (animácie). Energetické zmeny pri chemických reakciách (počítačom podporované laboratórium). Rýchlosť chemických reakcií (animácie, počítačom podporované laboratórium, využitie vizualizéra). Redoxné reakcie(praktické využitie redoxných dejov – animácie, využitie vizualizéra). Prvky a ich anorganické zlúčeniny dôležité v bežnom živote, ich vlastnosti, použitie a vplyv na živé organizmy a životné prostredie (využitie vizualizéra na prezentáciu vlastností vybratých prvkov a ich zlúčenín, interaktívne cvičenia, didaktické hry, využitie nástrojov formatívneho hodnotenia). Charakteristika a rozdelenie organických látok a základy ich názvoslovia (didaktické hry, využitie nástrojov formatívneho hodnotenia, vizualizér, interaktívna tabuľa, interaktívne pracovné listy). Deriváty uhľovodíkov dôležité v bežnom živote, ich vlastnosti, použitie a vplyv na živé organizmy a životné prostredie (projektové vyučovanie, didaktické hry, využitie nástrojov formatívneho hodnotenia, vizualizér, interaktívna tabuľa, interaktívne pracovné listy). Biolátky (bádateľská metóda vo výučbe chémie, projektové vyučovanie, interaktívne cvičenia, formatívne hodnotenie).

IT Čajovňa – „Programovanie 2D hier v MakeCode Arcade (SŠ)“
jan 22 @ 14:00 – 16:00

V rámci IT čajovne predstavíme online prostredie MakeCode Arcade, ktoré umožňuje vytvárať 2D hry v blokovom prostredí podobnom ako v jazyku Scratch. V rámci IT čajovne si vyskúšame vytvoriť dve hry, ktoré budú obsahovať animácie. Vytvorené hry bude možné vyskúšať na mobilnom zariadení a na simulátore konzoly.

Lektor: Patrik Voštinár (PaedDr. Patrik Voštinár, PhD. vyučuje na katedre informatiky Fakulty prírodných vied Univerzity Mateja Bella v Banskej Bystrici. Dlhodobo sa venuje práci so žiakmi a populárizácii.)

jan
26
Ut
Informačná bezpečnosť I. (Ochrana osobných údajov, počítačová kriminalia), UPJŠ – webinár
jan 26 @ 13:00 – 16:00

V rámci webinára sa zameriame na ochranu osobných údajov a osobnosti. Ukážeme si, čo sú osobné údaje, spracúvanie osobných údajov, práva dotknutých osôb. V druhej časti webinára sa budeme venovať počítačovej kriminalite a jej formám. Vysvetlíme si, čo je trestný čin, trestná zodpovednosť a na reálnych príkladoch ukážeme jednotlivé počítačové trestný činy.

 

Výučba biológie na SŠ so zameraním na rozvoj digitálnej a vedeckej gramotnosti (UPJŠ)
jan 26 @ 13:00 – 17:30

zdelávanie bude zamerané na dátové spracovanie a vyhodnocovanie obrazovej informácie (videa alebo fotografie), počítačom podporované merania senzormi, spirometrom, kolorimetrom a spracovanie údajov. Využije sa práca s aplikáciami na tablet, práca s internetovými databázami, cloudové zdieľanie súborov a pod. Využitie bude preukázané na napr. na témach: Fotosyntéza a dýchanie rastlín (počítačom podporované laboratórium – meranie senzormi CO2, O2, pH, intenzity svetla, práca s kolorimetrom, vyhodnotenie údajov, bádateľsky orientovaná výučba), Dýchacia sústava človeka (počítačom podporované laboratórium – meranie senzormi CO2, O2, pH, práca so spirometrom a vyhodnotenie údajov, bádateľsky orientovaná výučba), Metabolizmus rastlín (detekcia metabolitov ÚV svetlom, cloudové zdieľanie a triedenie dokumentácie, bádateľsky orientovaná výučba), Analýza pohybu bezstavovcov (analýza videozáznamu zo stereomikroskopu a digitálneho mikroskopu, bádateľsky orientovaná výučba), Rast a vývin rastlín (analýza záznamu časozbernou kamerou, bádateľsky orientovaná výučba), Chromozómy, karyotyp (analýza s spracovanie fotografie z digitálneho mikroskopu, zhotovenie karyotypu bádateľsky orientovaná výučba), Rodokmeňová analýza (práca so softvérom na zostavenie rodokmeňa, bádateľsky orientovaná výučba), Genetický kód (práca s internetovou databázou – vyhľadanie sekvencie známeho génu z databázy NCBI, napr. inzulínu a porovnanie sekvencií ľudského a prasacieho génu).

Výučba biológie na SŠ so zameraním na rozvoj digitálnej a vedeckej gramotnosti (UPJŠ) – BA kraj
jan 26 @ 13:00 – 17:30

zdelávanie bude zamerané na dátové spracovanie a vyhodnocovanie obrazovej informácie (videa alebo fotografie), počítačom podporované merania senzormi, spirometrom, kolorimetrom a spracovanie údajov. Využije sa práca s aplikáciami na tablet, práca s internetovými databázami, cloudové zdieľanie súborov a pod. Využitie bude preukázané na napr. na témach: Fotosyntéza a dýchanie rastlín (počítačom podporované laboratórium – meranie senzormi CO2, O2, pH, intenzity svetla, práca s kolorimetrom, vyhodnotenie údajov, bádateľsky orientovaná výučba), Dýchacia sústava človeka (počítačom podporované laboratórium – meranie senzormi CO2, O2, pH, práca so spirometrom a vyhodnotenie údajov, bádateľsky orientovaná výučba), Metabolizmus rastlín (detekcia metabolitov ÚV svetlom, cloudové zdieľanie a triedenie dokumentácie, bádateľsky orientovaná výučba), Analýza pohybu bezstavovcov (analýza videozáznamu zo stereomikroskopu a digitálneho mikroskopu, bádateľsky orientovaná výučba), Rast a vývin rastlín (analýza záznamu časozbernou kamerou, bádateľsky orientovaná výučba), Chromozómy, karyotyp (analýza s spracovanie fotografie z digitálneho mikroskopu, zhotovenie karyotypu bádateľsky orientovaná výučba), Rodokmeňová analýza (práca so softvérom na zostavenie rodokmeňa, bádateľsky orientovaná výučba), Genetický kód (práca s internetovou databázou – vyhľadanie sekvencie známeho génu z databázy NCBI, napr. inzulínu a porovnanie sekvencií ľudského a prasacieho génu).

jan
27
St
Výučba fyziky na SŠ so zameraním na rozvoj digitálnej a vedeckej gramotnosti (UPJŠ)
jan 27 @ 08:30 – 15:00

Vzdelávanie bude zamerané na aktualizáciu poznatkov a profesijných kompetencií učiteľov fyziky v oblasti uplatnenia metód aktívneho prírodovedného bádania s výraznou podporou digitálnych technológií s dôrazom na implementáciu do vzdelávania. Do vzdelávania budú zaradené digitálne nástroje pre podporu experimentovania a modelovania fyzikálnych javov na počítači smerom k vytvoreniu bádateľsky orientovaných žiackych aktivít, ktoré budú zamerané na reálny experiment v triede a v teréne zameraný na meranie s podporou počítača (meranie pomocou senzorov), analýzu videozáznamu (meranie pomocou počítača na videozázname), virtuálny experiment (využitie počítačových simulácií), využívanie a tvorba jednoduchých počítačových modelov v grafickej podobe (dynamické modelovanie) ako aj nástroje na podporu interaktivity a spätnej väzby (hlasovacie zariadenie) a nástroje formatívneho hodnotenia žiakov.

feb
16
Ut
Inovatívne metodiky pre SŠ k tematickému celku „Látky v živých organizmoch“ – webinár
feb 16 @ 14:00 – 16:00

Webinár je zameraný na predstavenie tk tématickému celku „Látky v živých organizmoch“, ktorá je vytvorená pre strednú školu.

 

apr
1
Št
Programovanie mikroprocesorových systémov na SŠ (UPJŠ) – webinár
apr 1 @ 08:00 – 16:00

Vzdelávací program poskytne učiteľom informácie a odporúčania pre výučbu programovania mikroprocesorových zariadení v rámci predmetu informatika s prepojením na predmety fyzika, odborné elektrotechnické a informatické predmety podľa ISCED 3 a tiež pre prípravu žiakov stredných škôl pre programátorské súťaže. Konštruovanie a programovanie mikroprocesorových zariadení má veľký potenciál rozvíjať u žiakov informatické myslenie, poznatky z prírodných a technických vied a kompetencie pre 21. storočie.

apr
8
Št
Programovanie mikroprocesorových systémov na SŠ (UPJŠ) – webinár
apr 8 @ 14:00 – 17:00

Vzdelávací program poskytne učiteľom informácie a odporúčania pre výučbu programovania mikroprocesorových zariadení v rámci predmetu informatika s prepojením na predmety fyzika, odborné elektrotechnické a informatické predmety podľa ISCED 3 a tiež pre prípravu žiakov stredných škôl pre programátorské súťaže. Konštruovanie a programovanie mikroprocesorových zariadení má veľký potenciál rozvíjať u žiakov informatické myslenie, poznatky z prírodných a technických vied a kompetencie pre 21. storočie.

apr
15
Št
Programovanie mikroprocesorových systémov na SŠ (UPJŠ) – webinár
apr 15 @ 08:00 – 16:00

Vzdelávací program poskytne učiteľom informácie a odporúčania pre výučbu programovania mikroprocesorových zariadení v rámci predmetu informatika s prepojením na predmety fyzika, odborné elektrotechnické a informatické predmety podľa ISCED 3 a tiež pre prípravu žiakov stredných škôl pre programátorské súťaže. Konštruovanie a programovanie mikroprocesorových zariadení má veľký potenciál rozvíjať u žiakov informatické myslenie, poznatky z prírodných a technických vied a kompetencie pre 21. storočie.

apr
22
Št
Programovanie mikroprocesorových systémov na SŠ (UPJŠ) – webinár
apr 22 @ 08:00 – 16:00

Vzdelávací program poskytne učiteľom informácie a odporúčania pre výučbu programovania mikroprocesorových zariadení v rámci predmetu informatika s prepojením na predmety fyzika, odborné elektrotechnické a informatické predmety podľa ISCED 3 a tiež pre prípravu žiakov stredných škôl pre programátorské súťaže. Konštruovanie a programovanie mikroprocesorových zariadení má veľký potenciál rozvíjať u žiakov informatické myslenie, poznatky z prírodných a technických vied a kompetencie pre 21. storočie.

máj
6
Št
Programovanie mikroprocesorových systémov na SŠ (UPJŠ) – webinár
máj 6 @ 14:00 – 17:00

Vzdelávací program poskytne učiteľom informácie a odporúčania pre výučbu programovania mikroprocesorových zariadení v rámci predmetu informatika s prepojením na predmety fyzika, odborné elektrotechnické a informatické predmety podľa ISCED 3 a tiež pre prípravu žiakov stredných škôl pre programátorské súťaže. Konštruovanie a programovanie mikroprocesorových zariadení má veľký potenciál rozvíjať u žiakov informatické myslenie, poznatky z prírodných a technických vied a kompetencie pre 21. storočie.

máj
27
Št
Programovanie mikroprocesorových systémov na SŠ (UPJŠ) – webinár
máj 27 @ 11:00 – 17:00

Vzdelávací program poskytne učiteľom informácie a odporúčania pre výučbu programovania mikroprocesorových zariadení v rámci predmetu informatika s prepojením na predmety fyzika, odborné elektrotechnické a informatické predmety podľa ISCED 3 a tiež pre prípravu žiakov stredných škôl pre programátorské súťaže. Konštruovanie a programovanie mikroprocesorových zariadení má veľký potenciál rozvíjať u žiakov informatické myslenie, poznatky z prírodných a technických vied a kompetencie pre 21. storočie.